TopON TOP-T72

Kort recension
TopON TOP-T72
Vald i betyg
13
Bästa betyg externa batterier (kraftbank)
10000 mAh och högre - Laddning av bärbara datorer - För surfplattor - Med snabb laddning - För iPhones (iPhone) - För telefoner (smartphones)
Tillbaka till betyg
Dela med sig

Köp TopON TOP-T72

TopON TOP-T72 specifikationer

Yandex.Marknadsdata
Generella egenskaper
Kapacitet 18000 mAh (66,60 Wh)
Samtidig laddning av två enheter det finns
Laddar bärbara datorer det finns
Biladapter det finns
Snabbladdningsstöd ja, Qualcomm Quick Charge 2.0
ingång
Anslutning rund kontakt
Spänning 5, 13-20V
Nuvarande 2,1 - 3 A
Produktion
Kontaktdon USBx2, universalkontakt
Maximal ström på USB 1 2 A
Maximal ström på USB 2 2.1 A
Stöd 12V, 16,50V, 19V, 20V, 24V
Micro USB-adapter det finns
Batteri
En typ Li-Ion
Antal laddningscykler 500
Dessutom
Kortslutningsskydd det finns
Överbelastningsskydd det finns
överhettningsskydd det finns
Laddningsindikator det finns
Kroppsmaterial plast
Mått 78x174x21,5 mm
Vikt 420 g
Utrustning USB-kabel - mikro-USB; 8 adaptrar för bärbara datorer; biladapter
ytterligare information ytterligare mikro-USB-ingång

TopON TOP-T72 recensioner

Yandex.Marknadsdata
Betyg: 4 av 5
Fördelar: Huvudfunktionen orsakade inga klagomål, det är fantastiskt!
Nackdelar: Djävulen är i detaljerna. Det är inte ett faktum att en annan enhet inte har sådana nackdelar. 1. Den deklarerade kapaciteten på 18 A * h (66,6 W * h) är en lögn, den uppmätta laddningskapaciteten var 13,7 A * h (50 W * h), avkastningen vid strömförsörjning av en bärbar dator, med hänsyn till effektivitet, är naturligt ännu mindre med 20-25% ... Följaktligen bör köparen veta att den totala mängden energi när den drivs av en bärbar dator inte kommer att vara mer än 40 W * h. 2. Om du tar batteriet i området på skärmen böjer fodralet kraftigt, det kan gå sönder i ryggsäcken. Med tanke på att enheten är avsedd för utomhusbruk är detta oacceptabelt. 3. När du laddar batteriet genom en rund port kan spänningen på båda USB-enheterna = 5,75 V, vilket inte motsvarar USB-specifikationen och i allmänhet kan leda till skada på de anslutna enheterna. Det är värt att notera att instruktionen i små bokstäver förbjuder samtidig laddning och energiutsläpp, men få människor kommer att läsa detta. 4. I sig är bristen på möjligheten att ladda från enheten medan den laddas en nackdel, eftersom du också måste ta laddning med en USB-utgång under resan. 5. Det finns inga adaptrar som medföljer bärbar datorladdning till den runda batteriporten. Vad ska en person som inte är redo att löda något för att ladda sin bok göra? Köp ytterligare 19V strömförsörjning eller ladda en halv dag via USB. 6. Enhetens plast (av!) Stinker väldigt starkt, när du går in i rummet där den ligger, träffar den näsan. Kanske kommer det att blekna med tiden ... 7. Det finns ingen supporttjänst för frågor som ställs via e-post. post, efter en vecka finns det inget svar.
Kommentar:
13 april 2018, Moskva
Betyg: 5 av 5
Fördelar: Kapacitet, skärmtillgänglighet, stort utbudsspänning för bärbara datorer. Kan placeras i fickan på en jacka, palmstorlek. Jag testade det på 3 bärbara datorer (DELL Samsung Asus) - allt visade sig laddas från batteriet! -Utmärkt! Ansluter perfekt med andra externa batterier och distribuerar och tar emot en laddning med ett smäll.
Nackdelar: Som redan nämnts laddar mobiltelefonen 2,5 watt från USB1-porten och inte 5 som vid konventionell laddning. Det andra minus är bristen på en laddare i satsen, som en bärbar dator, du måste leta efter laddning själv, batteriet drivs länge från mikro-USB-ingången. Dell ovsky bärbar dator laddas bara när den är på (även om det är möjligt att det hela är i likux på den bärbara datorn vet jag inte), resten av de jag testade i alla stater laddas). Inte en enda adapter som ingick i satsen kom till Dells bärbara dator. Som ett resultat kan du ladda den från batteriet, men du kunde inte ladda batteriet från elnätet i närvaro av en "infödd" Dell-laddare.
Kommentar: Intrycken är i allmänhet utmärkta, den laddar både telefoner och, viktigast av allt, bärbara datorer, för vilka batteriet faktiskt köptes. Ovanstående nackdelar är ganska småsaker.
4 november 2017, Moskva
Betyg: 5 av 5
Ekaterina Petrova
Fördelar: Kvaliteten på laddningsenheter och exakt olika enheter
Nackdelar: Tills jag hittade det är storleken inte för en ficka, men den laddar både en bärbar dator och en surfplatta på en gång, vilket kompenserar för allt)
Kommentar: Blev bara min frälsare! Jag köpte den före resan, och jag har tre av dem i veckan, och jag ångrade det inte alls. Den här lilla lådan laddar perfekt två telefoner samtidigt, en bärbar dator eller en surfplatta, ja, kort sagt, det finns tillräckligt med laddning för alla mina prylar och jag upplever inte evig panik i sökandet efter uttag) Jag rekommenderar alla som älskar att vara i berör och älskar att resa !!!
19 februari 2018, Moskva
Betyg: 5 av 5
Ilya Ilya
Fördelar: Riktigt stor kapacitet, väldigt snabb laddningsbar bärbar dator, coolt utseende
Nackdelar: Hittade inte
Kommentar:
5 oktober 2017, Moskva
Betyg: 5 av 5
Fördelar: Multifunktionell, med display, hållbar, kan laddas direkt i bilen.
Nackdelar: Passar inte i en liten damväska, ganska tung för en tjej
Kommentar: Under ganska lång tid valde jag en bärbar laddare för mig själv. Jag använder två telefoner i mitt arbete, en bärbar dator, en kamera och dessutom är jag ständigt på väg. Denna modell hjälper mig och mina kollegor mycket! Det finns alla kontakter, du kan ladda den bärbara datorn med din telefon och vad som är det coolaste, det finns en cigarettändaravgift! Jag rekommenderar starkt P.S. Om du har barn, ta den svarta. Jag köpte en vit och barnet gjorde den första dagen en kalya-malya med en markör, nu gnuggar den inte :) + Jag tappade den, men kroppen sprickade inte ens. All godhet och laddade bärbara datorer!
5 oktober 2017, Moskva
Betyg: 5 av 5
stif.valter
Fördelar: Håller perfekt en laddning, laddar den bärbara datorn och telefonen samtidigt ett par gånger är allt dekorativt
Nackdelar: Naturligtvis kan du inte lägga det i korman, men detta kompenseras av laddningsvolymen.
Kommentar:
5 oktober 2017, Moskva
Betyg: 5 av 5
Anastasia Klimova
Fördelar: Laddar vilken enhet som helst mycket snabbt.
Nackdelar: Nej
Kommentar: Jag gillar verkligen den här modellen. Avgiften varar länge. Bra sak. Jag rekomenderar !!!
3 mars 2018, Moskva
Betyg: 5 av 5
dima kille
Fördelar: Informativ display, snabb laddningssystem vid en av utgångarna, möjligheten att ladda tre prylar samtidigt, utseende, byggkvalitet
Kommentar:
5 okt 2017
Betyg: 5 av 5
Fördelar: Kraftfull, laddar flera prylar samtidigt. Har en snabbladdningsfunktion. Du kan ladda din ultrabook.
Nackdelar: Ingen typ C-sladd.
Kommentar: En bra grej, jag köpte mig själv och min vän i gåva.
6 oktober 2017, Moskva
Betyg: 5 av 5
Fomichev Alexey
Fördelar: Rätt kapacitet, hög effektivitet, stöd för snabb laddning, laddning av alla prylar, inklusive bärbara datorer och till och med (!) En bil, byggkvalitet, matt.
Nackdelar: Storleken är endast för påsen, men för en sådan kapacitet måste du stå ut med den.
Kommentar: Jag förväntade mig inte att det under vår tid finns tillverkare som inte överskattar burkarnas nominella kapacitet. Respekt för ärlighet och konsekvent kvalitet. Redan den andra laddningen från TopON och andra gången misslyckades inte. Jag rekommenderar starkt att du köper.
24 januari 2018, Moskva

Elektronik

Kontor

Vitvaror