Xiaomi Mi TV 4S 43 T2

Kort recension
Xiaomi Mi TV 4S 43 T2
Vald i betyg
5
Bästa betyg Xiaomi TV-apparater
Smart TV - Diagonal: 43 tum
Tillbaka till betyg
Dela med sig

Köp Xiaomi Mi TV 4S 43 T2

Egenskaper Xiaomi Mi TV 4S 43 T2

Yandex.Marknadsdata
Huvuddragen
En typ LCD-TV
Diagonal 42,5 "(108cm)
Skärmformat 16:9
Upplösning 3840x2160
HD-upplösning 4K UHD, HDR
LED (LED) bakgrundsbelysning det finns
Stereoljud det finns
Skärmuppdateringsfrekvens 60 Hz
Smart TV det finns
Smart TV-plattform Android
Årsmodell 2019
Bild
Ljusstyrka 220 cd / m2
Kontrast 1000:1
Synvinkel 178°
Pixel svarstid 8 ms
Progressiv skanning det finns
Signalmottagning
DVB-T-stöd DVB-T MPEG4
DVB-T2-stöd det finns
DVB-C-stöd DVB-C MPEG4
Ljud
Ljudstyrka 16 W (2x8 W)
Akustiskt system två högtalare
Surround-ljud det finns
Ljudavkodare Dolby Digital, DTS
Multimedia
Format som stöds MPEG4, HEVC (H.265), JPEG
Gränssnitt
Ingångar AV, HDMI x3, USB, Ethernet (RJ-45), Bluetooth, Wi-Fi 802.11ac
Utgångar optisk
Kontaktdon på framsidan / sidan HDMI, USB
HDMI-gränssnittsversion HDMI 2.0
CI-stöd ja, en plats, CI + -stöd
Funktioner
24p True Cinema-stöd det finns
Bagge 2 GB
Inbyggt minne 8 GB
Dessutom
Väggmonterbar det finns
VESA-monteringsstandard 300 × 300 mm
Mått med stativ (BxHxD) 963x613x233 mm
Mått utan stativ (BxHxD) 963x559x33 mm
ytterligare information Russified meny

Yttranden från Xiaomi Mi TV 4S 43 T2

Yandex.Marknadsdata
Betyg: 5 av 5
Dmitry Koshevets
Fördelar: Ljus bild, enkel anslutning. Android TV 9 är en fantastisk surfplatta! 4K-videor på Youtube går med en smäll! En intellektuell sak som du behöver lägga lite hjärnor till.
Nackdelar: I SMART-läge finns det inget sätt att justera bilden. Allt är normalt i TV-läge. Det finns inte tillräckligt med "Meny" -knappen för dynamiska TV-inställningar. Det finns ingen anti-aliasing för 24 bilder, på grund av detta kan frysningar förekomma i dynamiska scener.
Kommentar: Ljusa friser i dynamiska scener dödar inte enhetens helhetsintryck. Installera Nintendo 64-emulatorn, anslut en gamepad - och gå! Det viktigaste, som i alla Android-enheter, är att inte överdriva det med installation av program. Och det finns något att installera!
11 augusti 2020, Kaliningrad
Betyg: 5 av 5
Vladis
Fördelar: bra TV för dina pengar
Nackdelar: de är inte
Kommentar: Jag råder alla
10 september 2020, Zhukovsky
Betyg: 5 av 5
Rapan R.
Fördelar: För det här priset. Smart android är perfekt. Inga fördröjningar, frysningar etc. Andra OS-pacth-väggen fungerar också bra.
Nackdelar: Mot en helt svart bakgrund syns en låg densitet av bakgrundsbelysningens lysdioder, vilket inte märks när man tittar på video etc. I Android OS-läge är det omöjligt att komma in i video, ljud etc. Men när du använder det andra patchwall-skalet finns det en sådan möjlighet!
Kommentar: Pris kvalitet. Supersmart tv!
25 september 2020, Simferopol
Betyg: 4 av 5
Catherine
Fördelar: Bra bild Handy Chromecast
Nackdelar: Ljudet är inte särskilt bra. Idealiskt, köp ett ljudsystem, men för de kräsna kommer modersmålsgivarna att göra det. Det finns inga väggfästen inkluderade - du måste köpa separat.
Kommentar: Det var viktigt för mig att det var möjligt att sända bilden från den bärbara datorn till TV: n utan kablar. Under ett par dagar arrangerade jag dans med en tamburin och försökte öppna Miracast och DiWi på TV.Så för dem som är som jag - i tanken: TV på Android och stöder Chromecast. De där. allt du behöver göra är att klicka på Broadcast-knappen i Chrome-webbläsaren på din bärbara dator - och voila! Men det bör noteras att Wi-Fi-hastigheten måste vara anständig, annars sänker överföringen.
25 september 2020, Jekaterinburg
Betyg: 5 av 5
Dmitry P.
Fördelar: värde kontra möjlighet
Nackdelar: på ett halvt år var jag dum ett par gånger, det var inte viktigt att starta om
Kommentar:
25 augusti 2020, Simferopol
Betyg: 4 av 5
mat c.
Fördelar: förhållande mellan pris och kvalitet !!! Operativsystemet är mycket snabbt. Fjärrkontrollen är kompakt. designen är inte dålig, mycket lätt och 4K speciellt från en extern källa. genom att installera HDVideobox - du glömmer bort alla kablar, flash-enheter, nedladdningar etc. Han behöver bara Wi-Fi och mat. anslutit en gamepad via Bluetooth - spela åtminstone Android-spel åtminstone i sega, dandy och till och med PS1. Jag kopplade in bärbar akustik med karaoke via Bluetooth - färdig karaoke.
Nackdelar: det finns ingen snabb åtkomst till bildinställningarna, du måste gå någonstans långt hela tiden (men den här avgiften är för en Android och en minimalistisk fjärrkontroll). Röstsökning returnerar svar som finns i alla applikationer utom webbläsaren. - obekvämt.
Kommentar: jämförelse med LG för 55 000 rubel kan jag säga följande. Bilden på skidan är bättre, det finns fler inställningar, 4K ser tydligare och vackrare ut, bekvämlighet när det gäller kontroll av TV: n själv, en fjärrkontroll med en accelerometer är en sak !!! (men det kostar 3500 separat, jag hade det i satsen). Xiaomi vinner otvetydigt vad gäller funktionalitet och pris.
20 augusti 2020, Perm
Betyg: 5 av 5
Pilin Artyom
Fördelar: Funktionalitet och egenskaper för dess kostnad (köpt för 21000r)
Nackdelar: Det ursprungliga ljudet är hemskt, lyckligtvis klippte jag det direkt till soundbaren på bt
Kommentar: Jag fick det för att ersätta en 10-årig Samsung, jag använder TV: n som en skärm för filmer och YouTube. Bilden är inte värre än på en 4k skidor 2018 från nästa rum, men smart är många gånger trevligare. Personligen saknar jag bara portvisningen, annars är allt ok
23 augusti 2020, Nizhny Novgorod
Betyg: 5 av 5
Alexey Romankov
Fördelar: Matris, 4K HDR, visuellt snabbt svar. AndroidTV ombord, WiFi 5 GHz. 3 (!) HDMI-ingångar, konkurrenter har i bästa fall 2 eller till och med bara 1.
Nackdelar: För den aktuella kostnaden, det bästa alternativet. Mega skördare. Det är synd att han inte bakar bullar. Ljudet för de dimensioner som är avsatta för akustiken är inte alls dåligt. Resten av de kinesiska motsvarigheterna har det mycket värre.
Kommentar: Efter att ha tjänat troget i 11 år gav LG 37LH5000 upp (matrisen dog), de bestämde sig för att inte försöka reparera den utan att köpa en ny. I en budget på upp till 25 000 fanns det antingen helt ruttna A-varumärken när det gäller kapacitet eller ett so-so-namn gjort i Kina. Plötsligt kom över nyheter om rabatter på tv från Xiaomi. Som ett resultat köpte jag den på Beru.ru. Till stor glädje anlände TV: n under 3 (!) Dagar till Rostov vid Don, även om de till och med i företagsbutiken lovade från 4 till 11. TV: n kom snyggt packad i en bubbla (även om de kunde ha lagt ett nytt lager om de var giriga) och helt intakta (tack DPD, du är fantastisk). Jag blev också positivt överraskad av möjligheten att ta ut det på kredit genom Sberbank, direkt "utan att lämna kassan" (jag beställde det via Android-applikationen, själva programmet vidarebefordrade begäran till Sberbank-applikationen, och efter godkännande returnerade den till Beru på 3 minuter för att slutföra förfarandet), jag jag gillar verkligen inte att gå någonstans, kommunicera med representanter som av någon anledning tycker att de är smartare än du och vet bättre vad du behöver. Det enda är att du måste placera Mi Box S någonstans, för allt som den kan gör TV: n på samma sätt utan att anstränga.
17 augusti 2020, Rostov vid Don

Elektronik

Kontor

Vitvaror